Heb jij ook moeite met aarden en bij jezelf blijven? In deze blog vertel ik je een aantal aardende manieren om je lichaam beter te leren kennen.

Als je moeite hebt met aarden en bij jezelf blijven, heb je vaak moeite om in je lichaam te voelen wat jij nu eigenlijk wilt en nodig hebt. Hoogsensitieve personen zijn vaak met hun aandacht vooral bij anderen en hoe zij zich voelen en soms zelfs wat zij denken. Je vergeet dan om stevig in je eigen lichaam te zitten en aan te voelen wat jij belangrijk vindt.

Daarom is het belangrijk om je eigen lichaam zo goed mogelijk te leren kennen, zodat je snel door hebt dat er iets aan de hand is wat jou aandacht nodig heeft. Als je namelijk je lichaam goed aanvoelt, voel je ook beter je grenzen aan en kun je die ook aangeven aan anderen.

Er zijn allerlei manieren om je eigen lichaam beter te leren kennen. Alles wat heel lichamelijk is en gericht is op je vijf zintuigen is goed. Voorbeelden zijn: wandelen, fietsen, andere sporten, eten met aandacht, je laten masseren of je eigen voeten masseren, op blote voeten lopen, met je handen een boom of een edelsteen aanraken, in bad gaan of met aandacht douchen, of iets anders wat je kan bedenken waarbij je extra aandacht voor je lijf hebt.

De aandacht die je schenkt aan jezelf via je lichaam is het belangrijkste. Zo leer je jezelf zo goed mogelijk kennen. Je voelt sneller aan dat je overprikkeld raakt of dat je iets nodig hebt en kunt dat vervolgens dus beter aangeven aan anderen. Veel tijd en aandacht schenken aan jezelf op deze manier is dus heel belangrijk!

Wat is jouw favoriete manier van aarden en weer dichterbij jezelf komen? Laat het me weten in een reactie hieronder!

Bekijk ook eens:

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *